8.23.2011

SkrivPuff 23/8

Skriv om att reklamera.


Hej
jag heter Rebecca
och ringer för att reklamera min barndom

Kan du specificera vad det är för fel på varan?
Robotröst i andra änden.

Den har orsakat sprickor
jag känner mig alltid naken
mina höftben rispar mot stolen jag sitter på
iskalla blickar bränner i nacken
revbenen syns
jag väger för mycket
hur mycket jag än tvättar mig så
blir jag inte ren
mörka ringar under ögonen
blåtiror över hela kroppen
ett hörn i mitt rum är alldeles slitet
min dörr är trasig
mina kläder är sunkiga av gammalt intorkat blod
jag är blind
jag är stum
när jag försöker prata så
hörs inte ens en viskning

Jaha, är det du själv som har orsakat det?

Det var pappa

Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Ha en bra dag.

Klick.

7 kommentarer:

  1. Wow! Den här texten kramar verkligen om
    mitt hjärta och själen ryser...
    Såååå starkt och... bra!

    SvaraRadera
  2. Dina texter skär verkligen in. Du är riktigt riktigt duktig.... Ser fram emot mer..!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna :) Blir så glad!

    SvaraRadera
  4. Usch ja, den här var verkligen bra. Kröp in under skinnet på en gång, risken är att den stannar där ett tag.

    SvaraRadera
  5. Går rakt in, underbart formulerat.

    SvaraRadera